el laboratori de Biologia a 4t curs

1.- el cariotip


aquest és el que ha presentat l' Emma   4t BIO-GEOL   2018-2019





2.- observació de la mitosi en cèl·lules de l'arrel de ceba
Preparem les cebes uns dies abans
Agafem uns mil·límetres de l'àpex de l'arrel, fem la preparació microscòpica i observem a diferents augments.
       
         Observem atentament la primera imatge (100 X) i també la darrera (400 X). Fixem-nos en les quatre 
         cèl·lules que s'estan dividint: ens dóna una idea de la direcció i sentit en què s'allarga la "linea" cel·lular?
       
100 X
100 X

400 X
400 X
400 X

400 X
400 X
400 X



400 X


treball fet pels alumnes de BIOLOGIA-GEOLOGIA de 4t ESO  2014-2015
imatges : L. Vilatimó


i les següents imatges són del curs 2018-2019, del grup de la Itziar i la Patri:


1000 X

1000 X






3.- conseqüències biològiques de la meiosi









4.- extracció de l' ADN de les cèl·lules d'un kiwi

 foto feta i cedida per la Maribel (4t C)
                                                                             2014-2015 
  

                                                                      i aquí  una altra imatge



5.- pràctiques d'ecologia: 

     5.1 els factors ambientals afecten al procés de germinació de les llavors de les plantes

                                                                         2018 - 2019
finestra (dins capsa) i finestra (sense capsa)   temperatura ambient
nevera    5ºC
estufa de cultius   35ºC


dins del magatzem    18ºC


             
llavors de mongetes
imatges : L. Vilatimó



                                per a veure més resultats de com aquests factors afecten
                                feu click ....aquí





      5.2 simulació de la termoclina d'un llac

    observem les dues capes d'aigua: 
a dalt, de color blau,
 l'aigua més calenta
 i a sota l'aigua a temperatura ambient.
Foto: L. Vilatimó   (2014-2015)




6.- biodiversitat i selecció natural
     amb llaminadures de colors  simulem la depredació *

                                                                    curs  2020-2021



       la pressió de l'ambient  damunt d'una població d'invertebrats imaginaris *

font:  F.F. Rojero GENÉTICA  y  EVOLUCIÓN
Proyecto "Cambio 2" de Educación Científica Ambiental, Santander 2003



7.- evolució biològica
     la capacitat cranial en els homínids

grup de treball:    Brenda, Lidia, Maria D i Maria G                     BIO-GEOL   2018-2019




8.- cèl·lules en 3D
     ho hem fet com a  divertimento el darrer dia de curs 2014-2015

c. vegetal 

c. vegetal


c. animal
c. bacteriana
                                                                         imatges :  L. Vilatimó