aquest és el que ha presentat l' Emma 4t BIO-GEOL 2018-2019 |
2.- observació de la mitosi en cèl·lules de l'arrel de ceba
Preparem les cebes uns dies abans |
Agafem uns mil·límetres de l'àpex de l'arrel, fem la preparació microscòpica i observem a diferents augments. |
Observem atentament la primera imatge (100 X) i també la darrera (400 X). Fixem-nos en les quatre
cèl·lules que s'estan dividint: ens dóna una idea de la direcció i sentit en què s'allarga la "linea" cel·lular?
100 X |
100 X |
400 X |
400 X |
400 X |
400 X |
400 X |
400 X
|
treball fet pels alumnes de BIOLOGIA-GEOLOGIA de 4t ESO 2014-2015
imatges : L. Vilatimó
i les següents imatges són del curs 2018-2019, del grup de la Itziar i la Patri:
1000 X |
1000 X |
4.- extracció de l' ADN de les cèl·lules d'un kiwi
foto feta i cedida per la Maribel (4t C) |
5.- pràctiques d'ecologia:
5.1 els factors ambientals afecten al procés de germinació de les llavors de les plantes
2018 - 2019
finestra (dins capsa) i finestra (sense capsa) temperatura ambient |
nevera 5ºC |
estufa de cultius 35ºC |
dins del magatzem 18ºC |
llavors de mongetes | imatges : L. Vilatimó |
per a veure més resultats de com aquests factors afecten
feu click ....aquí
5.2 simulació de la termoclina d'un llac
observem les dues capes d'aigua:
a dalt, de color blau,
l'aigua més calenta
a dalt, de color blau,
l'aigua més calenta
i a sota l'aigua a temperatura ambient.
Foto: L. Vilatimó (2014-2015)
6.- biodiversitat i selecció natural
amb llaminadures de colors simulem la depredació *
la pressió de l'ambient damunt d'una població d'invertebrats imaginaris *
font: F.F. Rojero GENÉTICA y EVOLUCIÓN Proyecto "Cambio 2" de Educación Científica Ambiental, Santander 2003 |
7.- evolució biològica
la capacitat cranial en els homínids
grup de treball: Brenda, Lidia, Maria D i Maria G BIO-GEOL 2018-2019 |
8.- cèl·lules en 3D
ho hem fet com a divertimento el darrer dia de curs 2014-2015
c. vegetal |
c. vegetal |
c. animal |
c. bacteriana |
imatges : L. Vilatimó